رژیم اتکینز


می خواهم با استفاده از رژیم اتکینز وزن خود را کاهش دهم . لطفا در مورد این رژیم مرا راهنمایی نمایید
پرسش :

با سلام ، خانمی هستم با قد 155 سانتی متر و وزن 70 کیلوگرم که می خواهم با استفاده از رژیم اتکینز وزن خود را کاهش دهم . لطفا در مورد این رژیم مرا راهنمایی نمایید .

پاسخ :

با سلام خدمت شما دوست عزیز .
اگرچه به سن خود و پارامترهای بیوشیمیایی خون مخصوصا میزان چربی ها ، اوره ، اسید اوریک ، نسبت کلسیم به فسفر و غیره اشاره ای نفرموده اید ، به دلایل زیر ، جهت کاهش 20 کیلوگرم اضافه وزنی که دارا می باشید ، رژیم اتکینز به هیچ وجه توصیه نمی گردد :

1- رژیم مورد اشاره که متاسفانه کاربرد وسیعی پیدا کرده و اغلب جهت جلب بیماران بدون در نظر گرفتن پیامدهای احتمالی آن توصیه می گردد ، قادر به کم کردن و سوزانیدن چربی های بدن نمی باشد .

2- کاهش وزن و سایز سریعی که ایجاد می نماید ، ناشی از دفع آب بدن است و بعد از مدت کوتاهی حتی بیشتر از قبل ، وزن کاهش یافته ، سریعا افزایش می یابد .

3- علت تحمل و عدم احساس گرسنگی در این رژیم ، سوخت ناقص چربی ها و افزایش ترکیبات کتونی می باشد که از یک طرف ایجاد بی اشتهایی می کند و از طرف دیگر دفع اسید اوریک را کاهش می دهد .

4- لذا افرادی که زمینۀ نقرس دارند ، احتمال حملۀ بیماری آنها با این رژیم بسیار افزایش پیدا می کند .

5- فراوانی گوشت و چربی های مصرفی در این برنامۀ کاهش وزن ، با افزایش دادن سطح کلسترول خون و تری گلیسیرید ، ضمن وارد آمدن فشار به عملکرد کبدی ، خطر تنگی رگهای خون رسان به ارگان های حساس مثل قلب ، مغز و کلیه را افزایش می دهد .

6- افزایش دریافت پروتئین از طریق چنین رژیمی موجبات خروج کلسیم از استخوان ها را فراهم کرده و دفع ادراری کلسیم را افزایش می دهد و پوکی استخوان ها را سرعت می بخشد .

جهت کاهش وزن شما دوست عزیز توصیه می کنم با استفاده از یک برنامۀ غذایی متعادل ، متنوع و متناسب با سن و فعالیت های بدنی که انجام می دهید ، بین 350 تا 750 کیلو کالری از دریافت انرژی روزانۀ مورد نیاز واقعی خود کاسته و با در نظر گرفتن ساعت بیولوژیکی درونی خود که با طلوع و غروب آفتاب فعالیت آنزیم های مختلفی را در طول شب و روز جهت ساخت و ترمیم و یا ایجاد انرژی و فعالیت به کار وا می دارد ، شب ها به موقع و قبل از ساعت 5/10 یا 11 شب خوابیده و صبح ها با شور و نشاط و آرامش از خواب بیدار شوید و بعد از انجام یک فعالیت سبک ورزشی به صورت پیاده روی یا حرکات کششی و نرمش صبحانه را میل کرده و روز خود را با برنامه های همیشگی آغاز کنید و از ریزه خواری و ناخنک زدن خودداری نمایید و آب فراوان بنوشید و یک میان وعدۀ سبک مثل یک عدد میوۀ فصل یا سبزیجاتی همچون هویج ، کرفس و یا سایر سبزیجات پخته و خام ، نهار و سپس عصرانه و شام زود هنگام خود را میل نمایید .

شاد و تندرست باشید

فرناز زرساز

مشاور ارشد تغذیه و رژیم درمانی



صداقت 24 ساعته است
24 ساعته با صداقت باشید

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱ دي


samira

slm,man 23salame 168cm ghad va 77kg vazname,1haftas atkinz migiram vali taasiri nadashte,rasti man ghorse rilakoro mikham shoru konam,nazaretun rajebesh chie?asar bakhshe?





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: